What makes us engage with certain products out of sheer habit? Is there a pattern underlying how technologies hook us?
Nir Eyal answers these questions (and many more) by explaining the Hook Model—a four-step process embedded into the products of many successful companies to subtly encourage customer behavior. Through consecutive “hook cycles,” these products reach their ultimate goal of bringing users back again and again without depending on costly advertising or aggressive messaging.
Hooked is written for product managers, designers, marketers, start-up founders, and anyone who seeks to understand how products influence our behavior.
خرید کتاب قلاب
جستجوی کتاب قلاب در گودریدز
معرفی کتاب قلاب از نگاه کاربران
کتابی عالی برای طراحهای محصول، طراحهای تجربه کاربری و هر کسی که به فکر طراحی محصولی فوقالعاده ست .
مدلی ساده به اسم هوک رو معرفی میکنه که تمام هدفش ایجاد فرایندی هست که در نهایت کاربر به یک محصول با ایجاد رفتاری تکرار پذیر که به اسم عادت گفته میشه توی کتاب، به دنبال رشد کسبوکار هست.
دو بخش ازین کتاب برای من خیلی جالب بود.
یک) اینکه درنهایت با کلی صحبت تئوری و آوردن مباحث فکری و مثالهای که با باز تعریفش ملموثه،ر رسید به مرحلهایی که متریک ارایه داد و میشد در نهایت یک کار کیفی رو به کمی تبدیل کرد. یعنی عدد و رقم و آمار. چیزی که توی کسب و کار میتونه راحتر موجب تصمیم گیری بشه.
دو) توی بخش نهایی کتاب، با وجود اینکه بحث مربوط به کسب و کار و ایجاد سود و درآمد بیشتر هست، بخشی رو به این موضوع پرداخته که ایجاد عادت توی کاربر همیشه کاری اخلاقی نیست و باید حواستون باشه که این عادت منجربه بهتر شدن زندگی کاربر نهایی بشه و اون مشتری تبدیل نشه به ماشین پولسازی برای شما.
حتما توضیه میکنم اگر توی مرحلهایی هستید که میخواید روی محصولتون به هر دلیل بازنگری کنید و یا ایدهایی توی ذهنتون هست که به فکر پیادهسازیش هستید، قبلش این کتاب رو بخونید و یا لااقل با متد هوک آشنا بشید. فقط کافیه تو یوتوب سرچ کنید. کلی سخنرانی و ولاگ باحال از خود نویسنده و دیگران دربارش هست.
این کتاب رو توی طولانی مدت نخونید، ولی چندین بار با سرعت زیاد بخونید که مفاهیمش بهتر جا بیوفته. هرچقدر هم موقع خوندن تمرکز بیشتری روش باشه که بهتر.
مشاهده لینک اصلی
نکات مفید زیادی داره
ولی یه مقدار گنگ هستش
این کتاب در مورد عادت و ساختن عادت هستش ولی به هیچ وجه تفصیلی نیست و در مورد @ چرا@ صحبت نمیکنه و در مورد @چگونه@ صحبت میکنه
مشاهده لینک اصلی
کتاب های مرتبط با - کتاب قلاب
خرید کتاب قلاب
جستجوی کتاب قلاب در گودریدز
مدلی ساده به اسم هوک رو معرفی میکنه که تمام هدفش ایجاد فرایندی هست که در نهایت کاربر به یک محصول با ایجاد رفتاری تکرار پذیر که به اسم عادت گفته میشه توی کتاب، به دنبال رشد کسبوکار هست.
دو بخش ازین کتاب برای من خیلی جالب بود.
یک) اینکه درنهایت با کلی صحبت تئوری و آوردن مباحث فکری و مثالهای که با باز تعریفش ملموثه،ر رسید به مرحلهایی که متریک ارایه داد و میشد در نهایت یک کار کیفی رو به کمی تبدیل کرد. یعنی عدد و رقم و آمار. چیزی که توی کسب و کار میتونه راحتر موجب تصمیم گیری بشه.
دو) توی بخش نهایی کتاب، با وجود اینکه بحث مربوط به کسب و کار و ایجاد سود و درآمد بیشتر هست، بخشی رو به این موضوع پرداخته که ایجاد عادت توی کاربر همیشه کاری اخلاقی نیست و باید حواستون باشه که این عادت منجربه بهتر شدن زندگی کاربر نهایی بشه و اون مشتری تبدیل نشه به ماشین پولسازی برای شما.
حتما توضیه میکنم اگر توی مرحلهایی هستید که میخواید روی محصولتون به هر دلیل بازنگری کنید و یا ایدهایی توی ذهنتون هست که به فکر پیادهسازیش هستید، قبلش این کتاب رو بخونید و یا لااقل با متد هوک آشنا بشید. فقط کافیه تو یوتوب سرچ کنید. کلی سخنرانی و ولاگ باحال از خود نویسنده و دیگران دربارش هست.
این کتاب رو توی طولانی مدت نخونید، ولی چندین بار با سرعت زیاد بخونید که مفاهیمش بهتر جا بیوفته. هرچقدر هم موقع خوندن تمرکز بیشتری روش باشه که بهتر.
مشاهده لینک اصلی
نکات مفید زیادی داره
ولی یه مقدار گنگ هستش
این کتاب در مورد عادت و ساختن عادت هستش ولی به هیچ وجه تفصیلی نیست و در مورد @ چرا@ صحبت نمیکنه و در مورد @چگونه@ صحبت میکنه
مشاهده لینک اصلی